tank altijd vol

hier kunt u uw technische vragen stellen
Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-06-2014 20:06

tank altijd vol

Bericht door admin » 30-09-2014 21:58

volgens mijn brandstof meter is mijn tank altijd vol. ik denk dat de vlotter in de tank gewoon vast boven in hangt. kan dit ook nog iets anders zijn ? ik heb de sender-unit nog niet los gehaald. bekend euvel ? iemand ervaring ?

alvast bedankt.

Marjo
De beheerder van het REO-NL forum is niet strikt REO minded en heeft nog meer speelgoed in de schuur staan naast de M35a2C : 1 DAF YA 314 Kipper, 1 Unimog S404.1 radio wagen en een Nekaf 3D puzzel (M38a1)

usacars
Berichten: 29
Lid geworden op: 29-09-2014 12:05

Re: tank altijd vol

Bericht door usacars » 01-10-2014 08:47

admin schreef:volgens mijn brandstof meter is mijn tank altijd vol. ik denk dat de vlotter in de tank gewoon vast boven in hangt. kan dit ook nog iets anders zijn ? ik heb de sender-unit nog niet los gehaald. bekend euvel ? iemand ervaring ?

alvast bedankt.

Marjo
de mijne doet dat ook eens uitelkaar gehaaldt na twee tanken weer het zelfde
ik ga een nieuwe tank meter halen bij reo mie
is dat gedonder ook over
grt willem usa cars

Speedwagon
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-09-2014 18:50

Bericht door Speedwagon » 01-10-2014 18:54

Dag Marjo.


Dit zelfde probleem wat je aangeeft komt ook veel voor in b.v Nekaf, Mutt enz.
Dat komt omdat ze de zelfde werking hebben, ze worden n.l bediend via de massa.
Als je tank leeg is ligt de drijver onderin de tank en geeft geen massa aan de meter en staat dus op leeg.
Als nu het nivo stijgt geeft hij dus meer massa en laat de meter zien wat er in de tank zit, alleen het wil nog wel eens gebeuren dat de drijver in de tank geen goede verbinding heeft met de tank waar hij in gemonteerd zit en kan dus ook geen massa doorgeven aan de meter.
Remedie voor dit probleem, monteer een draadje tussen een van de bevestiging boutjes van de tank vlotter rechtstreeks aan een goede massa.
Als dit 100% is en je meter geeft nog steeds volle tank aan, dan is de kans groot dat er in de meter sluiting zit en dan is er nog maar 1 oplossing,n.l de meter heel ver weggooien en bij Trucks part Trading in Andelst een nieuwe bestellen.
Wat de precisie van de meters betreft, ook al werken ze prima ze geven altijd de ongeveer stand aan dus een volle tank is het zekerst.
Succes
Speedwagon

http://www.truckpartstrading.nl/2011/webshop/nl/

Plaats reactie