pas op met siliconen remvloeistof

rubriek voor vragen over de remmen
Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-06-2014 20:06

pas op met siliconen remvloeistof

Bericht door admin » 01-10-2014 22:16

Hierbij een waarschuwing betreffende de siliconen remvloeistof van de REO

zorg dat je goed beschermt bent als je aan het remcircuit gaat werken, ik heb het zelf aan den lijve ondervonden. Bij het demonteren van de hoofdremcilinder liep er een redelijke hoeveelheid remvloeistof langs mijn arm naar beneden ( richting mijn oksels dus gezien ik op mijn rug onder de wagen lag ) zo op het eerste gezicht niets aan de hand, even een doekje er over en klaar. Niet dus, enkele weken later kreeg ik allerlei pukkeltjes op mijn arm. de vloeistof was dus mijn huid binnen gedrongen en werd later ingekapseld door het afweersysteem van het lichaam. Na ingekapseld te zijn gingen de pukkel zo'n beetje 1 voor 1 ontsteken waar je per pukkeltje een paar dagen last van hebt. nu ruim 1,5 jaar na demontage van de hoofdremcilinder zijn de meeste pukkeltjes weg, er zitten er nog een stuk of 5. al met al heb ik dus al wel tegen de 30 ontstekingen aan mijn arm achter de rug.

Advies : pomp de hoofdremcilinder leeg voor het demonteren hiervan en draag vloeistof dichte handschoenen als je met de remvloeistof aan de gang gaat.
De beheerder van het REO-NL forum is niet strikt REO minded en heeft nog meer speelgoed in de schuur staan naast de M35a2C : 1 DAF YA 314 Kipper, 1 Unimog S404.1 radio wagen en een Nekaf 3D puzzel (M38a1)

Speedwagon
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-09-2014 18:50

Bericht door Speedwagon » 02-10-2014 20:30

Bedankt voor deze tip, want we denken vaak eerder aan de problemen van onze auto's en dit word uiteraard makkelijk vergeten.
Deze vloeistof gebruik ik al jaren en gelukkig zonder problemen, ook vervang ik alle dot 3-4 olien door silconen vloeistof wat in voertuigen die veel stilstaan ideaal is omdat dit product water/vocht afstoot en bewegende delen smeert.
Maar het is wel eens goed dat je nadenkt waar je met je handen aan zit omdat door de jaren heen producten wel de zelfde naam en werking hebben maar in een andere samenstelling, zo gebruikte ik voorheen thinner om onderdelen goed schoon te maken maar thinner van 30 jaar terug blijkt wel een andere thinner te zijn dan de thinner van nu en dat geld voor veel vloeistoffen.
Nogmaals bedankt voor de tip.

Groeten Speedwagon.

Plaats reactie