Banden

rubriek betreffende de aandrijflijn
Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-06-2014 20:06

Banden

Bericht door admin » 14-10-2014 21:43

Wie heeft er allemaal 11.00x20 dubbel lucht op zijn wagen.

bij mijn M35a2C gaan die aanlopen bij scherpe bochten waardoor de band beschadigd wordt. Momenteel heb ik hem op 6 wielen staan maar wil hem weer op 10 gaan zetten ( ik kom nog 4 banden 9.00x20 te kort om hem weer op de originele maat te zetten )

ik heb soms ook de indruk dat het tandem as stel niet recht onder de wagen staat. de wielen lijken dan niet uitgelijnd, maar dat kan ook komen omdat als ik hem net stil heb gezet ik ook aan het sturen ben geweest.

wie heeft hier ervaring mee ?

Marjo
De beheerder van het REO-NL forum is niet strikt REO minded en heeft nog meer speelgoed in de schuur staan naast de M35a2C : 1 DAF YA 314 Kipper, 1 Unimog S404.1 radio wagen en een Nekaf 3D puzzel (M38a1)

Rob-Rules
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-10-2014 22:14

Bericht door Rob-Rules » 15-10-2014 22:40

Ik heb wel de ervaring dat de banden door het sturen scheef gaan staan, dan lijkt het dat de assen verkeerd staan.
Zit vaak op een kipper (trailer) en met scherpe bochten zie je ze wringen.

Over banden (met velg) even bij Reomie gaan kijken, kun je ze zelf uitzoeken. Er zaten de laatste keer dat ik er was, nog mooie banden tussen.
M1028 + 2x M101

Speedwagon
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-09-2014 18:50

Bericht door Speedwagon » 17-10-2014 23:11

Dag Marjo.

Ik rij al geruime tijd op wat grotere rubbers en ik ben er zeer
tevreden over en ze hebben het voordeel dat wanneer je het zelfde toeren aanhoud zoals je gewend bent dan is je snelheid +/- 7 km per uur hoger dan met de originele bandjes, alleen geeft je snelheidsmeter niet meer de juiste snelheid aan maar dat doet de tom tom wel.
Maar kies je er voor om dezelfde snelheid aan te houden dan voorheen dan gaat je toeren behoorlijk naar beneden en word het wat rustiger in de stuurhut en je brandstofverbruik gaat dan naar beneden en in mijn geval presteert mijn Reo het om op een verbruik van 1:3,6 uit te komen wat ik toch wel netjes vind.
Als je denkt dat het tandemstel niet recht loopt dan kan dat voorkomen in een bocht maar niet in de rechtuit stand.
Het kan b.v wel gebeuren dat de uiteinden van de veren die op de assen liggen en die dan in een beugel op hun plaats gehouden worden en waar slijtage gootjes ontstaan waardoor in een bocht de veren soms niet meer op de goede plaats terug komen zodat de assen een beetje naast elkaar gaan lopen en dat dan blijven doen.
Het is ook van belang dat de vier torsiestangen in goede conditie zijn want die moeten het zaakje ook in bedwang kunnen houden.
Wat nog wel eens wil helpen is met de krik de uiteinden even op tillen en een klodder vet er tussen te doen zodat de veren weer wat makkelijker op hun goede plaats terug komen.
Je zei dat de banden ergens aanschuurden, maar waar is dat dan want dat probleem heb ik nooit kunnen ontdekken.
TIP:Vele soorten banden voor de Reo's nieuw en gebruikt bij All-in handelsonderneming in Lelystad.

www.allinexport.com

Succes en groeten Speedwagon

Plaats reactie